L’Ajuntament de Constantí pren mesures per garantir unes eleccions segures el 14 F
L’organització de les eleccions al Parlament del pròxim 14 de febrer està marcada per la circumstància excepcional de celebrar-les enmig de la pandèmia de la COVID, i per aquest motiu des de l’Ajuntament de Constantí s’han pres tot un seguit de mesures per adaptar-se als protocols marcats per la Generalitat i perquè tota la ciutadania pugui exercir el seu dret a vot amb seguretat.
Durant la jornada electoral del 14F les 7 meses electorals estaran distribuïdes entre les dues pistes i el passadís superior del Pavelló Poliesportiu. Les meses estaran repartides en 1 secció a la pista dura (pista de patinatge), 1 secció a la pista verda (sintètica) i 1 secció al passadís superior, per tal de mantenir les distàncies de seguretat i garantint la ventilació constant i adequada a l’afluència prevista. Es disposarà de punts d’entrada i sortida independents, amb 3 accessos (per l’Avinguda 11 de setembre) i 3 sortides diferents. A l’exterior del Pavelló s’instal·larà també una carpa informativa per tal d’indicar a la gent quin és el seu punt d’accès a la votació i el recorregut que han de fer tant per entrar com per sortir. L’objectiu és evitar concentracions de gent a l’interior de la instal·lació.
Durant tota la jornada electoral hi haurà 1 persona responsable COVID, un responsable de seguretat de la instal·lació i controladors de les zones d’accés i de les àrees de votació. Seran tècnics de l’Ajuntament que vetllaran pel bon funcionament de les eleccions així com perquè es compleixin totes les mesures de seguretat i distància entre persones que manen les autoritats sanitàries.
Des del consistori es recomana als electors/es que per confirmar quina és la seva mesa electoral, consultin la targeta censal que rebran a casa o la seu electrònica de l’Institut Nacional d’Estadística. A més, es recomana dur el vot preparat des de casa.
D’altra banda, es recorda que els col·legis electorals obriran de 9 h a 20 h. i que és important anar a votar a les franges horàries recomanades que s’han establert. La franja de 9 h. a 12 h. es recomana perquè votin les persones de risc, la franja de 19 a 20 h per a les persones en quarantena o contagiades, i de 12 a 19 h és la franja recomanada per a la resta de població.
D’altra banda, es recorda que fins divendres dia 5 de febrer ales 14 hores es pot sol·licitar el vot per correu, tant de manera telemàtica com de forma presencial a les oficines de correus.