Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

EL NOSTRE COMERÇ. SATOR tanca les seves portes després de més de 40 anys de moda i servei personalitzat

Després de més de 40 anys, el passat mes de setembre tancava les portes la botiga SATOR. Situat a la plaça Mossèn Cinto Verdaguer, aquest històric establiment ha estat regentat des de l’any 1981 per la M.Dolors Bofarull Vendrell, i s’hi podia trobar tot tipus de roba de vestir i col·leccions de moda per a dona, home i nens.

La M.Dolors explica que va començar l’any 1981 de la mà de la seva mare, Engràcia, i recorda els inicis com una etapa “plena de projectes, il·lusions, somnis i moltes ganes de treballar per tirar endavant”. En un principi, a SATOR hi tenia cabuda la venda de perfumeria, joguines, objectes de regal, roba d’home, dona i nens, i tot tipus de complements. Amb els anys, la botiga es va anar especialitzant en la “roba de vestir d’home i dona”, presentant cada temporada les noves col·leccions de moda, buscant sempre “la innovació, nous articles i les novetats més actuals” amb múltiples marques de fabricació nacional i de prestigi com Nayat, Andamio, Massana, Avet o Esloto, roba de gran qualitat, tallatges extensos (de la 40 a la 62), i un gran assortiment d’articles i complements, cuidant sempre fins l’últim detall.

Al llarg dels 42 anys del negoci, la M. Dolors es va anar actualitzant i SATOR va passar per diferents etapes. L’any 1995 va fer una reforma a la botiga, canviant el mobiliari, la il·luminació i oferint un espai més modern i innovador.

Pel que fa a la seva filosofia comercial, la M. Dolors no té cap dubte que allò essencial és el “tracte al client, l’amabilitat, la proximitat i la venda personalitzada amb un tracte afable”. Creu que és molt important que “t’agradi la feina que fas” i sobretot “posar tot el carinyo en allò que fas”. A més, afegeix que això ha d’anar acompanyat de la presència de “nous articles, promocions, descomptes o rebaixes”, per tal que el client quedi satisfet.

La M.Dolors es defineix com “una persona alegre i activa”, que cada dia procura actualitzar-se amb nous projectes i noves presentacions de moda per tal “que les meves clientes gaudeixin de la moda i participin d’ella”. En aquest apartat, destaca les presentacions de moda “en marcs immillorables com Centcelles, Cal Roig (casa pairal), diferents racons emblemàtics de Constantí, la Llar de Jubilats i les desfilades de moda”.

Pel que fa al futur del comerç de proximitat és conscient que “la crisi del comerç s’ha incrementat per la pandèmia, que ha fet tancar les portes a moltes botigues”. Creu que l’aposta de futur ha de passar “per l’especialització, la qualitat del producte, el tracte personal i fomentar nous projectes i idees” i sobretot subratlla que la clau per a la recuperació del sector passa “per la reducció de càrregues i costos fiscals del petit comerç”.

Un cop tancades les portes de SATOR, la M. Dolors diu que marxa “amb sentiments contraposats”. Sent alegria per començar una nova etapa plena de noves il·lusions i projectes, però també una certa tristesa per deixar de fer el que realment li agrada i que durant 40 anys ha estat la seva vida.

En aquest comiat, la M. Dolors no s’oblida dels seus clients: “Vull agrair a tots els meus clients i amics la vostra fidelitat. Més que un adéu és un gràcies” i reconeix sentir-se molt agraïda.  Per acabar ens vol dir que “l’únic vestit que s’adapta a tots els cosses és una abraçada. Aquí teniu virtualment la meva. Un petonet i fins aviat”

Back to top