Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

INVERSIÓ, FORMACIÓ, INSERCIÓ I OCUPACIÓ

Els fets, de vegades, no s’esdevenen per casualitat. Quan a la dècada dels seixanta del segle passat uns promotors van decidir crear el Polígon Industrial de Constantí ja sabien perquè ho feien. L’aposta per la seva ubicació actual, l’extensió i la dotació de serveis, així com la promoció que se’n va fer amb posterioritat i que es continua fent, segueix donant els seus fruits.

En els darrers temps, Constantí ha viscut la implantació de diferents activitats, tant al polígon industrial com al casc urbà. L’any 2016 aterrava la Cooperativa Consum amb la instal·lació d’un supermercat de proximitat, amb pàrquing per als clients i una sala de vendes de 1.200 metres quadrats. Posteriorment, el gegant del comerç electrònic Amazon apostava per instal·lar-se al nostre polígon, amb més de 40.000 metres quadrats de magatzem logístic; al mateix temps que Baumer, empresa líder en etiquetatge inaugurava a l’avinguda d’Europa. En els darrers mesos, Ikea ha procedit a l’obertura d’un centre Click&Collect al carrer Alemanya i fa uns dies els mitjans de comunicació informaven de les noves instal·lacions de Correos Express, amb més de 3.000 metres quadrats i amb l’aplicació de les darreres novetats tecnològiques per tal d’afrontar les campanyes de Black Friday i la de Nadal.

Finalment, un nombre significatiu d’empreses que ja estaven instal·lades al polígon han pres la decisió d’ampliar les seves instal·lacions. Entre elles, Global Expedition, empresa de logística agroalimentària, i la italiana Isopan Iberica.

Com dèiem al començament, tot això no és casualitat. L’economia s’està començant a refer d’una de les crisis més greus de la història recent, una crisi que, en el cas de Constantí, ens va empènyer a engreixar les estadístiques de persones aturades fins a l’any 2015. Sortosament aquest nombre ha anat disminuint ostensiblement la qual cosa ens demostra que anem pel bon camí.

Sense ànim d’entrar en la dimensió fractal, Constantí ha aplicat una metodologia basada en el número tres. Tres anys, tres línies principals: accelerador de formació, accelerador d’inserció i foment de l’ocupació. Mitjançant la promoció del Polígon Industrial, les subvencions a nous emprenedors, la contractació de persones aturades a través dels plans d’ocupació locals, i un extens programa de formació ajustat a les demandes i necessitats de la ciutadania, juntament amb la millora que s’ha començat a copsar de l’economia, Constantí afronta el futur amb més optimisme.

Serà certa la influència de la teoria dels números que defensava Nikola Tesla?

Back to top