EL NOSTRE COMERÇ: Estanc’Tí de Romero, qualitat i servei en un dels comerços amb més història
L’estanc del carrer Barcelona és un dels comerços amb més història a Constantí. Els seus orígens es remunten a primers del segle XX, quan pertanyia a la família Curull i era una petita tenda de venda de tabac al carrer Sant Vicenç. La botiga va passar per diverses generacions de la família Curull fins que l’any 2005 es va traslladar l’estanc al carrer Barcelona número 17, el seu emplaçament actual. Des de l’any 2017 pertany a José Manuel Romero, que comanda el negoci juntament amb la seva dona i el seu fill. Des que la família Romero el va adquirir, el nom de l’establiment és Estanc’Tí de Romero.
El producte bàsic que hi podem trobar, com és lògic, “és el tabac en tota la seva dimensió i gamma de varietats“, però a més l’establiment també ofereix “servei de Loteries ONCE i Loteria de Catalunya, articles de regal, marroquineria, rellotges i servei de recollida de paqueteria“.
El José Manuel té 57 anys i explica que “des dels 18 he treballat de cara al públic, com a comercial. Durant 28 anys he format part del departament de vendes d’una companyia multinacional tabaquera i conec prou bé aquest mercat”. Aquesta llarga trajectòria i la seva àmplia experiència el fan ser un gran coneixedor del món del comerç i la venda i confessa que el seu lema és: “Complir allò que es promet i es negocia”.
En relació al futur del comerç de proximitat, el José Manuel creu honestament que “dependrà en gran part de l’esperit innovador i de l’empenta del botiguer, però també de la conscienciació del consumidor”. Creu que el comerç de proximitat “sobreviurà” si aconsegueix prevaldre i mantenir-se davant de les grans superfícies i el comerç online . Si no és així, té clar que “no hi haurà un futur gaire esperançador”.
L’Estanc’Ti de Romero també ha hagut de reinventar-se per tal d’adaptar-se a la pandèmia, incorporant “mesures d’aïllament, reducció de l’aforament…”. En el seu cas, però, el fet de formar part dels comerços considerats essencials durant tot el confinament els ha ajudat a “no patir tan fortament els efectes econòmics d’aquesta pandèmia, encara que sí que hem notat una davallada de les vendes, sobretot en el servei de vendes al sector de l’hosteleria”.
Per acabar, el José Manuel ens recorda quina és la filosofia de l’Estanc’Tí de Romero: “oferir el millor servei, els productes més demandats i de millor qualitat“. Ens conviden a descobrir-ho a l’estanc del número 17 del carrer Barcelona.
Fotos: Fortuny Fotògrafs