Es presenten els treballs del projecte “Centcelles, el nostre objectiu” del curs 2022-2023
El Conjunt Monumental de Centcelles ha acollit avui la jornada de presentació dels treballs realitzats dins del projecte “Centcelles, el nostre objectiu” corresponents al curs 2022-2023.
El projecte, iniciat durant el curs 2012-2013, està impulsat i coordinat pel Museu Nacional Arqueològic de Tarragona en col·laboració amb l’Ajuntament de Constantí i el patrocini de l’empresa Repsol, i en el qual participen tots els centres educatius de Constantí: Escola Centcelles, Escola Mossèn Ramon Bergadà, Col·legi Turó i Institut de Constantí.
“Centcelles, el nostre objectiu” és un projecte de participació ciutadana envers al patrimoni, que té com a objectius l’apropament a l’època romana a partir d’un monument clau de Constantí, el Conjunt monumental de Centcelles, que és Patrimoni Mundial, la participació ciutadana envers el patrimoni històric i cultural, fomentar entre els participants el treball cooperatiu i incentivar propostes per al coneixement de Centcelles, que puguin ser utilitzades per la comunitat educativa i per la societat en general.
Entre els seus objectius destaquen introduir noves formes de coneixement de l’època romana a partir del monument de Centcelles, fomentar el treball cooperatiu, que afavoreixi el respecte, valoració i defensa del patrimoni, treballar a partir de noves tecnologies, i incentivar propostes per al coneixement de Centcelles, que puguin ser utilitzades per la comunitat educativa i per la societat en general.
A la jornada de presentació hi han assistit els representants de les institucions col·laboradores (Dolors Fortuny, Primera Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Constantí, Ester Ramon, conservadora del MNAT, Idoia Triana, tècnica del CRP del Tarragonès, Arantxa Vallespí, sotsdirectora de l’ONCE Tarragona i Josep Boada, director de l’Escola Municipal de Música de Constantí), is’han exposat els treballs realitzats pels centres participants:
· “Centcelles: un camí per la romanització”, realitzat per l’alumnat de 5è d’Educació Primària de l’Escola Centcelles, que han elaborat un projecte interdisciplinar per donar a conèixer Centcelles a través de les xarxes socials.
· “Transformant la història: accessibilitat inclusiva del Conjunt monumental de Centcelles a través de la tecnologia”, a càrrec de l’alumnat de l’Escola Mossèn Ramon Bergadà. Un treball que intenta fer accessible el monument a persones amb necessitats especials, a través de la tecnologia: impressió 3D, codis QR i àudios.
· “L’aigua i Constantí”, realitzat per l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut de Constantí. Un projecte bianual treballat des de l’àrea de Ciències Socials que pretén saber quina és i quina ha estat la relació de Constantí amb l’aigua a través del temps.
· “Cencellum”, realitzat per l’alumnat de 1r d’ESO del Col·legi Turó. Han creat d’un joc de taula en què el guanyador ha de demostrar el seu coneixement del llegat i de la petja de l’Imperi romà durant la seva estada al Camp de Tarragona, amb Centcelles com a eix principal.