EL NOSTRE COMERÇ. Montes Electrodomèstics: La teva botiga de confiança des de fa més de 45 anys
Es faria difícil trobar a Constantí algun veí o veïna que no conegui Montes Electrodomèstics un establiment que des de fa 45 anys es troba ubicat al carrer Francolí, número 1. Els seus orígens , però, els hem de situar al carrer Major número 22, just al davant de l’Ajuntament, on hi va estar durant un període d’uns 10 anys. Actualment, al capdavant d’aquest històric negoci familiar hi trobem l’Albert Montes, fill del fundador, Francisco Montes.
Nascut a Constantí fa 43 anys, l’Albert Montes explica que ja des de ben petit “passava moltes estones i corria per la botiga” que regentava el seu pare. Així que com ell afirma, “he estat en contacte amb l’ofici des que era un nen”. Allà es va començar a familiaritzar amb el “tracte amb els clients, la venda del producte i l’atenció al públic”. De sempre, doncs, donava un cop de mà a la botiga. Tot i això, l’Albert va estudiar Enginyeria Informàtica, però la feina a la botiga “cada vegada m’anava prenent més temps”. Alhora, afegeix, s’hi sentia prou a gust i anava agafant cada vegada més confiança en tot allò relacionat amb el negoci i el tracte amb el client. D’aquesta manera, va decidir apostar pel negoci familiar i posar-se al capdavant de la botiga.
Els productes que ofereix Montes Electrodomèstics des dels seus inicis es fonamenten en dos pilars: els aparells electrodomèstics i tot tipus de material relacionat amb la ferreteria. Durant tots aquests anys d’història del comerç, amb l’aparició i l’esclat del vídeo es va oferir “servei de videoclub, amb el lloguer de pel·lícules, i servei de videojocs” Fins i tot, recorda que en algun moment “es van arribar a vendre bicicletes i petits ciclomotors” i durant alguns anys “joguines o articles de regal”, quan es feien les llistes de noces.
L’Albert explica que el negoci ha estat en contínua evolució i adaptació en relació als productes que ofereix, “des dels aparells de cuina o mobles de bany” d’última tecnologia i adaptant-se constantment a la demanda dels clients. Montes Electrodomèstics és un clar exemple d’allò que representa el comerç de proximitat i tracte de confiança amb el client. D’aquesta manera, afirma que “cal conèixer quins són els gustos de cada client” i fins i tot “cridar-lo pel seu nom quan entra per la porta de la botiga”. Crear aquest vincle amb la clientela “és un valor afegit que cal tenir sempre molt present”, ja que en definitiva “és a través del boca-orella que podem arribar a nous clients que potser encara no ens coneixien”.
Finalment, Albert Montes destaca que “no es tracta només de vendre el producte” i subratlla que a diferència de les grans superfícies, en el seu comerç es dona molta importància al tracte personal, “donar-li consells al client en funció de quines siguin les seves necessitats”. Aquest plus i valor afegit és el que marca la diferència amb els grans centres comercials o les grans empreses del comerç electrònic.