Arrenca el curs escolar 2019-2020 a les escoles i l’Institut de Constantí

Aquest dijous, 12 de setembre, ha donat el tret de sortida el nou curs escolar 2019-20. El primer dia de classe s’ha desenvolupat amb normalitat a les dues escoles de Constantí, tot i que l’inici de curs ha estat marcat per les obres de renovació i millora a l’escola Mossèn Ramon Bergadà que s’han desenvolupat durant l’estiu. Finalment, s’han pogut enllestir abans del retorn a les aules les intervencions que afectaven a l’interior dels dos edificis que conformen el centre, però encara s’està treballant en els espais exteriors.

Pel que fa a les dades de matriculació, al col·legi Mossèn Ramon Bergadà s’ha mantingut el nombre d’alumnes inscrits al voltant d’uns 400. Al col·legi Centcelles s’ha mantingut amb 230 alumnes inscrits. Quant al professorat, tots dos centres mantenen el nombre de docents respecte del curs anterior.

L’inici del curs escolar ha estat marcat per la incertesa de si estarien enllestides les obres de renovació i millora que ha dut a terme aquest estiu la Generalitat a l’escola Mossèn Ramon Bergadà. Finalment, s’ha pogut obrir l’escola i iniciar el curs amb normalitat. En aquest sentit, els treballs a l’interior del dos edificis que conformen l’escola ja han finalitzat però encara s’està treballant per a finalitzar les intervencions a l’espai exterior. Aquests són uns treballs que es fan per minimitzar la influència de les argiles expansives.

Quant al projecte educatiu, l’escola Mossèn Ramon Beragdà manté les línies bàsiques dels cursos anteriors, amb canvis en l’equip directiu. En aquest sentit, s’aposta per donar continuïtat a l’àmbit metodològic i acadèmic del centre i per continuar millorant la comunicació entre l’escola i les famílies. Com a novetat, enguany destaca la celebració del centenari de l’escola pública de Constantí, que es commemora el gener del 2020.

Pel que fa al projecte educatiu de l’escola Centcelles, el centre es marca l’objectiu de seguir treballant en la línia de cohesió social, continuar amb projectes com el de càlcul mental i la lectoescriptura, i potenciar l’anglès a les aules. Pel que fa a les novetats, destaca la previsió de destinar una aula per utilitzar-la com a laboratori científic

I en el cas de l’Institut, el curs 2019-20 continua la tendència a l’alça pel que fa a les matriculacions dels darrers anys, amb increment d’alumnes, amb 289 a l’ESO i 53 a batxillerat. Això ha suposat un increment també de docents, passant de 42 a 46. Aquest any, el curs també s’inicia de manera esglaonada. Avui dia 12, han començat els alumnes de primer i segon d’ESO. I demà dia 13 ho faran els de tercer i quart d’ESO i batxillerat. Dintre del projecte educatiu, des del centre es continua apostant per consolidar tècniques que ajudin a millorar l’expressió oral i escrita dels alumnes, una mesura que ja ha aconseguit millorar els resultats acadèmics de l’alumnat.

 

Back to top